باید در کابینه دولت جدید از زنان توانمند استفاده شود بانوان و مادران ما، پیشران شرکت در انتخاب هستند پیامدهای بلوغ زودرس؛ از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست
سرخط خبرها
فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا

فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا

  • کد خبر: ۲۲۴۵۷۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
«سوزانا میترو»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه کایسر کالیفرنیا، اظهار داشت: «بیماران مبتلا به فشار خون ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر فیبروم‌های گزارش‌شده جدید بودند».

به گزارش شهرآرانیوز، داده‌های ۲۵۷۰ زن آمریکایی که در مرکز سلامت این کشور ثبت‌نام کرده بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ نتیجه به دست آمده این بود آنهایی که فشار خون خود را کنترل کرده بودند کاهش خطر ابتلا به فیبروم در آن‌ها نسبت به گروهی که فشار خون خود را کنترل نکرده بودند کمتر دیده شد. کنترل فشارخون می‌تواند برای زنان در پیشگیری از فیبروم رحم بسیار مهم باشد.

تا سن یائسگی حدود هشتاد درصد از زنان عارضه فیبروم رحمی را تجربه می‌کنند، غالب این عارضه‌ها با درد و خونریزی همراه می‌باشد.

برخی خوراکی‌ها در کاهش فشار خون موثر می‌باشد از جمله لوبیا و عدس که سرشار از مواد مغذی هستند که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند، مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن لوبیا و عدس ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

مروری بر ۸ مطالعه که شامل ۵۵۴ نفر بود، نشان داد که هنگام تعویض با سایر غذاها، لوبیا و عدس به میزان قابل توجهی SBP و میانگین فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا و بدون آن کاهش می‌دهند.

منبع: جهان‌بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.